Κυριακή προ της Υψώσεως

IMG_2373

Την μικρή ενορία των Παμμεγίστων Ταξιαρχών του  οικισμού Γιαννούλης Σουφλίου, που βρίσκεται εντός του Εθνικού Πάρκου Δαδιάς-Λευκίμης, επισκέφθηκε και  ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός την Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, 12η του μηνός Σεπτεμβρίου ε.έ., παρουσία του Διοικητού της 50ης Ταξιαρχίας Ταξιάρχου Δημητρίου Αραμπατζή. Δεδομένου ότι ο εφημέριος της ενορίας εξυπηρετεί και άλλα χωριά και την κυριώνυμη ημέρα της εορτής της Υψώσεως η ενορία θα στερηθεί της ευλογίας του Σταυρού, μετά την Δοξολογία ο Σεβασμιώτατος ύψωσε τον Σταυρό κατ’ άκραν οικονομίαν χάριν αγιασμού και ευλογίας των πιστών.

Ο Σεβασμιώτατος λαμβάνοντας αφορμή από το ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας τόνισε ότι «ο Ευαγγελιστής Ιωάννης απαντά στα εξής ερωτήματα: ποιός είναι ο Ιησούς Χριστός (Θεός και άνθρωπος), ποιό είναι το έργο Του στον κόσμο και πώς θα πραγματοποιηθεί, σε συσχετισμό με την Παλαιά Διαθήκη (η προσφορά της αιώνιας ζωής διά της σταυρικής θυσίας), ποια είναι η αιτία που κίνησε τον Θεό να στείλει τον Υιό Του (η άπειρη αγάπη Του), ποιό το τελικό αποτέλεσμα της παρουσίας του Χριστού στον κόσμο (η σωτηρία του ανθρώπου). Ο σχολιασμός των επιμέρους στίχων θα μπορούσε να περιλάβει όλη τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας. Ο σκοπός όμως της αποστολής του Χριστού είναι εκείνο που κυρίως σήμερα θα μας απασχολήσει: “οὐ γὰρ ἀπέστειλεν ὁ θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ εἰς τὸν κόσμον ἵνα κρίνῃ τὸν κόσμον, ἀλλ΄ ἵνα σωθῇ ὁ κόσμος δι΄ αὐτοῦ”».

Και συνέχισε λέγοντας: «Η σωτηρία που μας προσέφερε ο Χριστός δεν πρέπει να κατανοηθεί μονοδιάστατα, ως μία απλή απαλλαγή και απελευθέρωση. Μας έσωσε, διότι κυρίως μας χάρισε την δυνατότητα να είμεθα σε κοινωνία μαζί Του. Και η κοινωνία αυτή συνιστά την  προσφορά της αιώνιας ζωής, ως ζωής του Θεού μέσα στην ύπαρξή μας, που μπορεί να αρχίζει από τον κόσμο αυτό: “ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ’ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον”. Κι αυτό συμβαίνει,  διότι κατά την πίστη μας η αιώνια ζωή δεν είναι η ζωή που αρχίζει μετά τον θάνατο του ανθρώπου, αλλά η παρουσία του Θεού στην ζωή του ανθρώπου, που μπορεί να αρχίζει από το εδώ και το τώρα, για να ολοκληρωθεί, στο απόλυτο δυνατό, μετά την έξοδο του ανθρώπου από τον κόσμο και με την πρόσωπον προς πρόσωπον σχέση του  μαζί Του.

»Έτσι η σωτηρία είναι γεγονός που βιώνεται από τη ζωή αυτή, κατά την οποία ο άνθρωπος μπορεί να απολαύσει την αιωνιότητα του Θεού, αρκεί βεβαίως να αποδεχθεί τον Χριστό και να πιστέψει σ’  Αυτόν.  Στην αντίθετη περίπτωση θα ζήσει την αιωνιότητα του Θεού, κατά τρόπο επώδυνο και τραγικό γι’  αυτόν· ό,τι συνήθως ονομάζουμε κόλαση, διότι ακριβώς δεν θέλησε να δημιουργήσει τις συνθήκες κοινωνίας με τον Θεό. Ο Θεός με άλλα λόγια θα του προσφέρεται, αλλά η προσφορά αυτή θα λειτουργεί γι’  αυτόν αρνητικά, ως κόλαση».

Το εσπέρας της προηγουμένης, Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου ε.έ., ο Σεβασμιώτατος εκόμισε, εν όψει της πανηγύρεως του Ιερού Ενοριακού Ναού Υψώσεως Τιμίου Σταυρού – Αγίου Γεωργίου Στέρνας, απότμημα των ιερών λειψάνων του Ιερομάρτυρος Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, που φυλάσσεται στο Κειμηλιαρχείο   της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Διδυμοτείχου. Στη συνέχεια προέστη του Εσπερινού πλαισιούμενος από τον Αρχιμ. Αγαθάγγελο Καρκαγκέλη ο οποίος διακονεί ιεραποστολικά στη Βραζιλία.