Κυριακή Θεοφόρων Πατέρων Δ΄Οικ. Συνόδου

IMG_9550
Επικειμένης της εορτής της πυρφόρου αναλήψεως του Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου, ο Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός την Κυριακή, 19η του μηνός Ιουλίου ε.έ., επισκέφθηκε την ενορία Κουφοβούνου και ιερούργησε στον πανηγυρίζοντα την επομένη Ιερό Ενοριακό Ναό Προφήτου Ηλιού, εγκαινιασθέντα το έτος 1902, υπό του μακαριστού Μητροπολίτου Διδυμοτείχου κυρού Φιλαρέτου.
Σχολιάζοντας ο Σεβασμιώτατος τις αποφάσεις των 630 θεοφόρων Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου (Χαλκηδόνα 451 μ.Χ.), την μνήμη των οποίων τιμά η Αγία μας Εκκλησία, μεταξύ άλλων, επεσήμανε: «Οι Θεοφόροι Πατέρες της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου τόνισαν με μεγάλη επιμονή όπως ο Χριστός είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Στο πρόσωπο του ενώθηκαν η θεία με την ανθρώπινη φύση «ἀτρέπτως, ἀναλλοιώτως, ἀσυγχύτως καί ἀδιαιρέτως». Ο Χριστός στο πρόσωπο Του έχει όλο το πλήρωμα της θεότητας και όλο το πλήρωμα της ανθρωπότητας. Δεν είναι ούτε μόνο Θεός ούτε μόνον άνθρωπος. Είναι Θεάνθρωπος, ο Θεάνθρωπος λυτρωτής του κόσμου. Στο πρόσωπο του οι δύο φύσεις ενώθηκαν, χωρίς να απορροφήσει η μία την άλλη, χωρίς να αντιτίθεται η μία στην άλλη, χωρίς να υπάρχει σύγχυση, αλλοίωση, διαίρεση και αλλαγή.
»Αυτό το δόγμα που με τόση συνέπεια και σαφήνεια υπερασπίσθηκαν οι Πατέρες της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, είναι κεφαλαιώδες για την πνευματική πορεία και σωτηρία μας. Το σημαντικότερο από τα δώρα και τους καρπούς της Θείας ενανθρώπισης είναι η σωτηρία του κόσμου. Ο Θεός γίνεται άνθρωπος και ο άνθρωπος μετέχει πλέον της Θεότητος. Στο πρόσωπο του Χριστού ανακαινίζεται, μεταμορφώνεται και αναδημιουργείται η ανθρωπότητα. Επειδή ο Χριστός είναι Θεάνθρωπος, υπάρχει πλέον ελπίδα για κάθε άνθρωπο. Στο πρόσωπο του Χριστού ολόκληρη η ανθρώπινη φύση αναπλάθεται, αγιάζεται, αφθαρτοποιείται, φωτίζεται, συμφιλιώνεται με την Τριαδική Θεότητα. Στο πρόσωπο του Θεανθρώπου ο άνθρωπος υιοθετείται από το Θεό γι’ αυτό και θεούται.
»Ο Χριστός, ως τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, εκφράζει και πραγματοποιεί το πλήρωμα της αγάπης. Καμιά αναγκαιότητα δεν Του επέβαλε να ενδυθεί την ανθρώπινη σάρκα. Ενανθρώπησε από καθαρή και ελεύθερη αγάπη. Έγινε άνθρωπος για να ενωθεί με τον άνθρωπο. Όχι επειδή το χρειαζόταν αλλά επειδή το ήθελε. Δεν ήθελε να είναι χωρισμένος από το πλάσμα του. Γι’ αυτό ενεδύθη την ανθρώπινη σάρκα, για να γίνει ένα με την ανθρώπινη φύση. Μ’ αυτή την εκδήλωση της απέραντης αγάπης ο Χριστός έσπασε όλα τα όρια του κτιστού και ακτίστου, έσπασε όλα τα εμπόδια, που δημιούργησε ο Διάβολος στην ένωση Θεού και ανθρώπου και εγκαινίασε μια καινούργια πραγματικότητα. Είναι η πραγματικότητα της Βασιλείας του Ουρανών εδώ και τώρα.»
Οι άγιοι και Θεοφόροι Πατέρες της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, αγαπητοί,  αντιμετώπισαν σθεναρά τους αιρετικούς μονοφυσίτες, για να καταδείξουν πως η πραγματικότητα της Ουρανίας Βασιλείας δεν είναι μία θεωρητική αναζήτηση. Αντίθετα, είναι μία εμπειρία, ένα βίωμα, που από τώρα μπορεί να απολαύσει κάθε πιστός, αρκεί να αποδεχθεί τον Θεάνθρωπο Χριστό στη ζωή του και να φροντίζει να βρίσκεται σε κοινωνία μαζί Του. Αυτή η κοινωνία του πιστού με τον Κύριο πραγματοποιείται μέσα από τα μυστήρια της Εκκλησίας και μέσα από την κατά Χριστόν ζωή. Στην ζοφερή εποχή μας είναι εξαιρετικά σημαντικό όχι μόνο να μελετούμε τα δόγματα της πίστεως, που υπερασπίσθηκαν σθεναρά η Θεοφόροι Πατέρες της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, αλλά και να τα προσεγγίζουμε βιωματικά για να απολαύσουμε το αδιάσπαστο στη σχέση μας με το Χριστό και με αυτό τον τρόπο να χαρούμε την σωτηρία μας».
Τέλος, ο Σεβασμιώτατος, επ’ ευκαιρία της εορτής του πάτρωνος και εφόρου της ενορίας, ευχήθηκε ο ζήλος της πίστεως του Προφήτου και η αγωνιστικότητά του να εμπνέουν τους ιθύνοντας της Πατρίδος μας και να παιδαγωγούν τον ευσεβή λαό μας για να παραμένει πιστός στις αξίες και τα ιδανικά του Γένους μας.
Την Θεία Λειτουργία στο Κουφόβουνο παρηκολούθησαν ο Βουλευτής Εβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο Δήμαρχος Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου, ο Διοικητής της 50ής Ταξιαρχίας, Ταξίαρχος Χρήστος Μπακιρτζής, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Διαμερίσματος Κουφοβούνου Σταύρος Ριζούδης και πολυπληθές εκκλησίασμα.